• CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII VÂLCEA

  • Adresa
    Calea lui Traian 157 - 159
  • Telefon
    0250.730.259 | 0250.732.450 | 0350.401.608
  • Procedura document de informare

    Procedura de depunere cerere transmitere document de informare în contul on-line deschis în Portalul CNPP sau pe e-mail (conform Legii nr.270/2021)

    1. În cazul persoanelor care nu dețin cont în Portalul CNPP:
    • primul pas necesar a fi efectuat este de a obține un cont online în Portalul CNPP, urmând pașii prevăzuți de “Procedura de obținere cont on-line” afișată pe site-ul CNPP, în fereastra “De ce să îmi fac cont?“.

     

    1. În cazul persoanelor care dețin cont in Portalul CNPP:
    • procedura prevede utilizarea unei cereri tip care se descarcă din aplicație, se completează, se semnează olograf/electronic de solicitant și se transmite prin Portal, accesând secțiunea “Depunere cereri și documente”.

     

    Pentru transmiterea documentului de informare, cererea va fi adăugată în PORTAL numai prin contul personal al solicitantului, astfel:

    B.1.

    • se accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere E-mail și Parolă;
    • se accesează secțiunea “Completare formulare” –> “Depuneri cereri și documente” –> “Pensii” –> “Document de informare”;
    • se selectează “Transmiterea documentului de informare online” si se completează câmpurile obligatorii din fereastra “Depunere documente”;
    • anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar există și posibilitatea ca acestea să fie modificate de solicitant;
    • se selectează casa teritorială de pensii în gestiunea căreia se află solicitantul la momentul completării electronice;
    • numerele de dosar de pensie/alte drepturi de asigurări sociale se preiau în mod automat din sistem;
    • se generează (download) cererea pentru transmiterea documentului de informare online prin utilizarea (click) butonului “Descarcă aici” din fereastra “Fișiere de încărcat”;
    • cererea tip astfel descărcată se completează, , se semnează olograf/electronic și se încarcă prin utilizarea (click) butonului “Alege fișier”;
    • se completează codul captcha din chenarul verde, după care se utilizează (click) butonul “Salvează si trimite”;
    • se afișează mesajul: “Cererea a fost transmisa cu succes către CNPP”; acest mesaj indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării electronice;

    B.2.

    • solicitantul va primi de la PORTAL@CNPP.RO un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din PORTAL;
    • ulterior, la momentul sincronizării dintre PORTAL și DOMINO – Registratura casei teritoriale de pensii în gestiunea căreia se află solicitantul (selectată de acesta la depunerea cererii), acesta va primi un alt e-mail de la PORTAL@CNPP.RO cu numărul de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP/ CTP; începând din acest moment:
    • solicitantul poate vizualiza detalii legate de cererea depusă în secțiunea “Cererile mele”;
    • la aprobarea cererii, solicitantul va primi un e-mail de informare în acest sens;

    B.3.

    • documentul de informare transmis online va conține datele de identificare ale solicitantului, datele de plată (din “talonul mov”), un identificator unic și un cod QR;
    • identificatorul unic și codul QR vor fi utilizate pentru verificarea autenticității documentului de informare de către instituțiile/societățile/autoritățile publice;
    • la generarea documentului de informare, solicitantul va primi un e-mail prin care este înștiințat cu privire la generarea documentului și la posibilitatea accesării acestuia în secțiunea “Datele mele din sistemul public de pensii”;
    • documentele de informare vor fi disponibile pentru solicitant pentru o perioadă de 12 luni, după care acestea sunt arhivate;
    • pentru verificarea autenticității documentului de informare de către instituțiile/societățile/autoritățile publice, pe Portalul CNPP s-a creat o secțiune “Contact –> Verificare document informare”.

     

    1. În cazul persoanelor care doresc să renunțe la transmiterea documentului de informare online și, implicit, revenirea la modalitatea de plată în cont bancar cu transmiterea documentului de informare prin poștă:

     

    Pentru renunțarea la transmiterea documentului de informare online, cererea va fi adăugată în PORTAL numai prin contul personal al solicitantului, astfel:

    • se accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere E-mail și Parolă;
    • se accesează secțiunea “Completare formulare” –> “Depuneri cereri și documente” –> “Pensii” –> “Document de informare”;
    • se selectează “Renunțare la transmiterea documentului de informare online” si se completează câmpurile obligatorii din fereastra “Depunere documente”;
    • anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar există și posibilitatea ca acestea să fie modificate de solicitant;
    • se selectează casa teritorială de pensii în gestiunea căreia se află solicitantul la momentul completării electronice;
    • numerele de dosar de pensie/alte drepturi de asigurări sociale se preiau în mod automat din sistem;
    • se generează (download) cererea pentru renunțarea la transmiterea documentului de informare online prin utilizarea (click) butonului “Descarcă aici” din fereastra “Fișiere de încărcat”;
    • cererea tip astfel descărcată se completează, se semnează olograf/electronic și se încarcă prin utilizarea (click) butonului “Alege fișier”;
    • se completează codul captcha din chenarul verde, după care se utilizează (click) butonul “Salvează si trimite”;
    • se afișează mesajul: “Cererea a fost transmisa cu succes către CNPP”; acest mesaj indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării electronice;
    • în continuare, se vor derula etapele din procedura descrisă la punctul B – secțiunea B.2.

     

    Cererile aprobate la nivelul casei teritoriale de pensii vor fi prelucrate (generare/ renunțare la transmitere documente de informare online) la nivel central (nu se comunică prin tranzacții);

    Mențiuni:

    • având în vedere intervalele de prelucrare ale informațiilor de la nivel central, dacă data aprobării cererii este în intervalul 1-Z a lunii curente (N), documentul de informare va putea fi transmis în contul online deschis în Portalul CNPP sau pe e-mail în luna (N+1); altfel, dacă data aprobării cererii depășește intervalul 1-Z a lunii curente (N), documentul de informare va putea fi transmis în contul online deschis în Portalul CNPP sau pe e-mail în luna (N+2); în funcție de sărbătorile legale și de datele calendaristice ale lunii aprobării cererii, Z poate avea o valoare cuprinsă între 5 și 10;
    • documentul de informare pentru luna în care se acordă și cupoanele de călătorie cu reducere 50% sau 100% acordate în baza Legii nr.147/2000 sau în baza legilor cu caracter special, va fi transmis și în format fizic.
    Skip to content