• CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII VÂLCEA

  • Adresa
    Calea lui Traian 157 - 159
  • Telefon
    0250.730.259 | 0250.732.450 | 0350.401.608
  • Procedura creare cont / depunere cerere document de informare pe portalul cnpp.ro

    Crearea unui cont online pe portalul cnpp.ro

    Condiții necesare:

    • Un dispozitiv conectat la internet (PC, laptop, tabletă sau telefon) mai nou, deoarece pe dispozitivele mai vechi nu se poate genera formularul;
    • O imprimantă conectată la dispozitivul mai sus menționat cu care se tipărește formularul;
    • Un dispozitiv pentru digitizarea formularului completat și semnat cât și a actului de identitate (scanner sau telefon/tableta cu cameră).

    Pașii de urmat:

    0. Intrați pe site-ul www.cnpp.ro (de preferat pe un laptop sau PC)

    1. Apăsați pe butonul AUTENTIFICARE

    2. În pagina afișata apăsați butonul “Creează cont online

    3. Citiți cu atenție procedura de obținere a unui cont on-line. Apoi apăsați butonul “Completează formular

    Shape1

    4. Completați datele de identitate conform formularului. Formularul se completează fără diacritice (ăîâșț). Pentru precizări țineți mausul deasupra cerculețului cu semnul întrebării în dreptul cusutei. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii.

    Shape2

    5. După ce datele sunt completate introduceți cele 3-4 caractere din zona verde în căsuța din stânga acestuia. Dacă nu se înțeleg caracterele apăsați butonul “Reîmprospătează” până apar caractere care se pot înțelege.

    6. Apăsați butonul “Finalizează si transmite formular“. Răspundeți afirmativ la întrebarea ce urmează.

    7. Daca nu sunt erori apare formularul completat.

    8. Tipăriți formularul și îl semnați.

    9. Împreună cu o copie după actul de identitate, pe care conform procedurii îl aduceți la casa de pensii.

    10. După ce se aprobă cererea primiți un email (în max. 3-4 zile) cu un link pe care îl accesați pentru a vă defini parola (utilizatorul este adresa de email cu care v-ați înregistrat. Verificați și în SPAM dacă nu apare mesajul în INBOX.

    Shape3

    11. În pagina deschisa introduceți parola de 2 ori (pe care o alegeți anterior) și finalizați definirea parolei.

    12. Operația este finalizata și puteți intra în cont ca la punctul 1. In pagina de autentificare introduceți adresa de email și parola definită anterior, apoi apăsați butonul “Autentificare

    Shape4

    Shape5

    Este recomandat să accesați site-ul de pe laptop sau PC, deoarece este mai ușor de navigat.

    Transmiterea cererii pentru documentul de informare online

    Condiții necesare:

    • Un dispozitiv conectat la internet (PC, laptop, tabletă sau telefon);
    • O aplicație compatibilă care să deschidă formatul de fișier al formularului (docx)
    • O imprimantă conectată la dispozitivul mai sus menționat cu care se tipărește formularul;
    • Un dispozitiv pentru digitizarea formularului completat și semnat (scanner sau telefon/tableta cu cameră).
    • Contul de utilizator (beneficiar al sistemului public de pensii) pe portalului cnpp.ro trebuie să existe și să fie activ.
    • Dosarul sa fie activ și plata, deja, să se efectueze în cont curent sau în cont de card.
    • Acces la contul de email definit pe portal.

    ATENȚIE!: Cererea se poate face numai în PORTALUL cnpp.ro și numai prin contul personal al solicitantului.

    Pașii de urmat:

    1. Se accesează contul de pe portalului cnpp.ro conform procedurii de autentificare.

    Shape7

    2. Se accesează succesiv opțiunile din meniul din partea stângă a paginii

    Completare formulare – Depuneri cereri si documente – Pensii – Document de informare

    3. Formularul apărut este pre-completat cu datele din sistemul informatic. Aceste date trebuie verificate, corectate sau completate după caz.

    4. Pe pagina afișată se selectează Transmiterea documentului de informare online

    Shape7

    5. Se verifică, se corectează sau se completează, după caz, câmpurile obligatorii din formularul Depunere documente. Inclusiv numerele de dosar de pensie/alte drepturi de asigurări sociale

    6. Se descarcă formularul de pe legătura atașată cuvântului aici din propoziția Descarcă aici. Sau de pe adresa https://www.cnpp.ro/documents/10180/9b009df8-adcb-4a1e-8831-cdad56337fdb.

    Formularul este in format Microsoft docx și necesită o aplicație compatibilă pentru a fi vizualizat și tipărit.

    7. Se completează formularul descărcat, ori în aplicația compatibilă ori se tipărește și se completează de mână. Formularul completat și tipărit se semnează de mână și se digitizează prin scanare sau fotografiere. Dacă beneficiarul are semnătură electronică poate semna fișierul completat (scanat sau nu) și cu semnătură electronică calificată.

    8. Formularul astfel obținut sub formă de fișier electronic se încarcă apăsând butonul Alege fisier după care se alege fișierul respectiv din locația în care a fost salvat.

    9. Documentul odată încărcat pe portal, se introduceți cele 3-4 caractere din zona verde în căsuța din stânga. Dacă nu se înțeleg caracterele apăsați butonul “Reîmprospătează” până apar caractere care se pot înțelege.

    Shape8

    10. După efectuarea reușită a operației se afișează mesajul „Cererea a fost trimisa cu succes către CNPP„. Mesajul indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării electronice.

    Shape9

    10. După procesarea automată a cererii, solicitantul va primi de la adresa PORTAL@CNPP.RO un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat de sistemul informatic. Ulterior solicitantul va primi un alt e-mail cu numărul de înregistrare a cererii de la casa de pensii (selectata la depunerea cererii este cea unde se afla dosarul/dosarele solicitantului).

    11. Ulterior se pot vizualiza detalii legate de cererea depusă, pe portal, în secțiunea “Cererile mele”. Starea cererii în momentul înregistrării în portal este: TRIMISA, după aprobarea cererii starea este APROBATA.

    Shape10 Shape11

    Notificare către beneficiar:

    Având în vedere intervalele de prelucrare ale informaţiilor, dacă data depunerii cererii este în intervalul 1-Z a lunii curente (N), documentul de informare va putea fi transmis în contul online deschis în Portalul CNPP sau pe e-mail în luna (N+1); altfel, acesta va putea fi transmis în luna (N+2).

    De asemenea, având în vedere că documentul de informare pentru luna de plată decembrie şi, după caz, pentru luna de plată ianuarie, conține şi cupoanele de călătorie cu reducere 50% sau 100% acordate în baza Legii nr.147/2000 sau în baza legilor cu caracter special, acesta va fi transmis şi în format fizic.

    Menţiune: în funcție de sărbătorile legale şi de datele calendaristice ale lunii depunerii cererii, Z poate avea o valoare cuprinsă între 5 şi 10.

    Accesarea contului de utilizator (și resetare parola) pe portalul cnpp.ro

    Condiții necesare:

    • Un dispozitiv conectat la internet (PC, laptop, tabletă sau telefon);
    • Acces la contul de email definit pe portal.

    Pașii de urmat:

    0. Intrați pe site-ul www.cnpp.ro (de preferat pe un laptop sau PC)

    1. Apăsați pe butonul AUTENTIFICARE

    2. In pagina de autentificare introduceți adresa de email și parola definită anterior, apoi apăsați butonul “Autentificare

    Este recomandat să accesați site-ul de pe laptop sau PC, deoarece este mai ușor de navigat.

    3. Dacă ați uitat parola chiar și după definirea ei inițială puteți redefini o nouă parolă accesând butonul

    Ai uitat parola de pe pagina de autentificare. Condiția pentru a defini o nouă parolă este să aveți acces la contul de email definit pe portal.

    4. În formularul apărut introduceți adresa de email (verificați dacă a fost introdusă corect) și apăsați butonul Trimite.

     

     

     

    5. Pe adresa de email veți primi o legătură pe care dacă o accesați se va deschide o pagină pe portal. În pagina deschisa introduceți parola de 2 ori (pe care o alegeți anterior) și finalizați definirea parolei. Verificați și în SPAM dacă nu apare mesajul în INBOX.

    Skip to content