INFORMARE
privind transmiterea certificatelor de viață începând cu data de 01.09.2024, data intrării în vigoare a Legii nr.360/2024 privind sistemul public de pensii
Vă aducem la cunoștință că, potrivit art. 98 alin. (5) și (6) din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii și art. 10 alin.(1) și (2) din Ordinul nr. 874/26.06.2024 al Președintelui CNPP, pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii nerezidenți aflați în plată, au obligația de a transmite certificatul de viață, semestrial, din proprie inițiativă, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecarui an.
Modelul unic al Certificatului de viață a fost aprobat prin Ordinul Președintelui CNPP nr. 874/2024, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 651 din 09.07.2024.
Beneficiarul nerezident are obligația de a semna partea A a certificatului de viață în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de permanență, după caz, autoritate care certifică acest fapt completând partea B a certificatului.
În situația în care nu se prezintă certificatul de viață în termenul prevăzut de actele normative, plata drepturilor de pensie va fi suspendată, începând cu luna următoare expirării termenelor prevăzute mai sus (de 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui an).
Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.
În aplicarea Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, primul certificat de viață se va transmite până la data de 30 septembrie 2024.
Certificatele de viață se transmit pe căsuța de e-mail special creată în acest scop, respectiv:
Descarcă aici:
– Formulare certificate de viață:
RO-DE: doc / pdf
RO-EN: doc / pdf
RO-ES: doc / pdf
RO-FR: doc / pdf
RO-IT: doc / pdf
CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII VÂLCEA